خسارت های قطعی برق را از شرکت برق دریافت کنید

به گزارش بانیما، خبرنگاران - فراوری نمایندگانی که به دلیل قطعی برق دچار خسارت شدند می توانند حق خود را به وسیله قانونی پیگیری نمایند و جبران خسارت وارده را از شرکت های برق دریافت نمایند.

خسارت های قطعی برق را از شرکت برق دریافت کنید

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از ارائه برنامه زمان بندی قطی برق و همچنین تغییر زمان قطعی برق از میانه روز به ساعات سرانجام فعالیت واحدهای فراوریی اطلاع داد و گفت: فراوری نمایندگانی که به دلیل قطعی برق دچار خسارت شدند می توانند حق خود را به وسیله قانونی پیگیری نمایند و جبران خسارت وارده را از شرکت های برق دریافت نمایند.

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، حدود دو هفته پیش و بعد از تشدید آلودگی هوا، بعضی از کلان شهرها با قطعی گسترده برق روبرو شدند، اما خیلی زود برق واحدهای مسکونی پایدار و خاموشی ها سرانجام یافت. اما گزارش ها از شهرک های صنعتی حاکی از این است که طی دو هفته گذشته واحدهای فراوریی تقریبا هر روز با قطعی برق روبرو بودند و به گونه ای بار قطعی برق از واحدهای مسکونی به واحدهای فراوریی منتقل شده بود. این در حالی است که طبق ماده 25 قانون تسهیل فضای کسب و کار در صورت کمبود انرژی واحدهای فراوریی در اولویت قطع انرژی قرار نگیرد.

در این رابطه صابر پرنیان در گفت وگو با ایسنا، از قطع هر روزه برق شهرک های صنعتی در هفته های اخیر اطلاع داد و گفت: به تازگی جلسه ای در این رابطه با حضور متولیان برق و مسئولان تعدادی از شهرک های صنعتی برگزار و بعد از آنالیز راهکارهای کاهش خسارت، مقرر شد شهرک های صنعتی هم در زمینه صرفه جویی در مصرف گاز همکاری نمایند. همچنین از مردم می خواهیم برای جلوگیری از بیکاری کارگران در مصرف خود صرفه جویی نمایند.

وی اضافه کرد: تا به امروز شهرک های صنعتی هر روز در ساعات مختلف و در نقاط مختلف شاهد قطعی برق بودند، اما در برنامه زمانبندی مقرر شده برق شهرک ها به صورت یک روز در میان و در ساعاتی که بتوانند آن را مدیریت نمایند، اجرا گردد. چراکه قطعی برق در میانه روز برای واحدهای فراوریی قابل مدیریت نیست، اما در ساعات سرانجامی فعالیت این امکان وجود دارد تا آسیب کمتری به فراوری وارد گردد.

بار خاموشی ها بر دوش واحدهای فراوریی افتاد

پرنیان همچنین تایید کرد که در هفته های اخیر با حفظ پایداری برق واحدهای مسکونی، بار قطعی برق بر دوش واحدهای فراوریی افتاده بود.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از تصمیمات مهم جلسه این بود که مقرر شد ساعت قطعی برق در شهرک های صنعتی به زمان های موکول گردد که خللی در فراوری وارد نگردد و زمان بندی جامع قطعی برق هم اعلام گردد تا واحدهای فراوریی بتوانند نحوه استفاده از ماشین آلات صنعتی و ساعات کار کارگران را مدیریت نمایند. تا پیک مصرفی که پیش بینی می گردد تا حدود دو هفته آینده ادامه داشته باشد، بگذرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در اثر قطعی برق خسارتی در زمینه از بین رفتن مواد اولیه، آسیب به ماشین آلات صنعتی، از بین رفتن محصول و همچنین خسارت های کارگری ناشی از عدم کارکرد کارگر، کاهش فراوری و افزایش هزینه های فراوری در شهرک های صنعتی تهران ایجاد شده، توضیح داد: در حال حاضر آمار های مربوط به خسارات ناشی از قطعی برق به واحدهای فراوریی در حال جمع آوری است و فراوری نمایندگانی که به دلیل قطعی برق دچار خسارت شدند می توانند حق خود را به وسیله قانونی پیگیری نمایند و جبران خسارت وارده را از شرکت های برق دریافت نمایند.

این شرایط در حالی است که کشور در سال های گذشته در فصل زمستان با قطعی برق گسترده روبرو نبود و هنوز تعیین نیست دقیقا چه پارامتری تغییر نموده که منجر به این شرایط و کمبود گاز در کشور شده است. چراکه پیش از خاموشی ها نیز کلان شهرها به ویژه تهران با آلودگی شدید هوا روبرو بودند که علت آن استفاده از مازوت در نیروگاه ها به دلیل کمبود گاز طبیعی بود، هرچند اظهارات ضد و نقیضی در این رابطه مطرح شد.

ایسنا در همین رابطه نوشت: البته حدس های مختلفی در این زمینه مطرح شده. برای مثال در هفته های گذشته، گزارش هایی از حضور چینی ها برای استخراج بیت کوین در ایران منتشر شده و این حدس مطرح شده که یکی از دلایل قطعی گسترده برق در امسال افزایش چشمگیر استخراج رمزارزها به صورت قانونی و غیرقانونی است. بنابراین در روزهای اخیر اخباری از برخورد با بعضی از ماینرهای غیرمجاز منتشر و همچنین اعلام شد که در راستای مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی با استخراج نمایندگان رمز ارز مجاز مذاکره شد تا در این زمان فعالیت خود را متوقف نمایند و در این راستا فعالیت استخراج نمایندگان رمز ارز چینی هم متوقف شد.

‘البته سخنگوی شرکت ملی گاز نیز اخیرا اعلام نموده که مصرف گاز از ابتدای دی ماه حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته که یکی از دلایل این مسئله، شیوع بیماری کرونا و افزایش استفاده از آب گرم و دلیل دوم آن ورود موج سرما به کشور است.

انتهای پیغام

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14116

به "خسارت های قطعی برق را از شرکت برق دریافت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت های قطعی برق را از شرکت برق دریافت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید